"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

Deliveroo lanceert onmiddellijke betaling na werk voor zijn koeriers

Koeriers van de bezorgservice Deliveroo die bestellingen leveren kunnen er vanaf nu voor opteren om hun vergoeding enkele minuten na de bezorging te ontvangen.

Met deze evolutie wil het platform inspelen op de veranderende arbeidsmarkt waarbij steeds meer mensen kiezen voor flexibele werkschema’s, passend bij hun persoonlijke levensstijl. En on-demand werk, vraagt volgens de koerierdienst om on-demand betaling. Het bedrijf heeft een Cash Out-functie gelanceerd waarmee gebruikers er met een klik kunnen voor kiezen om hun inkomsten meteen te ontvangen. Met deze innovatie wil Deliveroo beter inspelen op de noden van de platformwerkers die de koerierdienst vooral zien als een snelle en gemakkelijke manier om bij te verdienen. Dat zorgt ervoor dat koeriers over hun geld kunnen beschikken op het moment dat dit voor hen noodzakelijk is. De toepassing werd enkele weken getest en werd nu uitgerold naar alle koeriers. Deliveroo is actief in meer dan 500 steden in 14 landen over de hele wereld en stelt wereldwijd zo’n 60.000 koeriers tewerk.