"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

Fair Forward Together – de nieuwe identiteit van ProUnity

David Muyldermans, CEO en founding partner van ProUnity, kondigt met fierheid de vernieuwde identiteit ‘Fair Forward Together’ aan en bevestigt hiermee de duidelijke HR-Tech visie en ambitie van zijn organisatie.

ProUnity groeide uit van een innovatieve startup tot een betrouwbare partner voor klanten, dienstverleners en een groeiende gemeenschap van freelancers. Deze beweging lag aan de basis van de rebranding. 

De kern van ProUnity, zijnde VMS (vendor management system), Marktplaats en MSP (managed service provider), blijft onveranderd. ProUnity neemt in de HR-markt een stevige plaats in als een gerespecteerde business-to-talent matchmaker, die het vinden, inhuren en beheren van externe experts eenvoudig maakt. De HR-Tech-innovator verenigt klanten, freelancers en dienstverleners op één centraal platform. Deel uitmakend van HeadFirst Group, valt ProUnity op door zijn voortdurende groei en handelt het op grotere en internationale schaal.

De vorige slogan van ProUnity was “Groei met ons”. Dat vatte goed de positie samen van snel groeiend HR-Techbedrijf. Maar we zijn samen met ons ecosysteem verder geëvolueerd, van een bloeiende innovatieve startup naar een volwassen en betrouwbare partner voor grote ondernemingen.

Die evolutie en de continue transformatie in de markt vroeg een rebranding. Er volgde een intensieve oefening rond identiteit, missie en waarden. Samen met agentschap Springbok werden medewerkers, klanten, dienstverleners en freelancers bevraagd. De conclusies werden daarna omgezet in frisse, passende taal en vormgeving.

Nieuwe slogan: Fair forward together

Bij deze nieuwe identiteit hoort uiteraard een nieuwe baseline en manifest.
Waarvoor staat de slogan: Fair forward together?

  • Fair staat voor eerlijkheid bij het inzetten van talent, het correct samenwerken ongeacht achtergronden, grenzen of contractvormen.
  • Forward accentueert het belang van duurzame groei door participatie en samenwerking.
  • Together legt de nadruk op kiezen voor een gezamenlijke aanpak om waarde te creëren voor klanten en hun gebruikers. 

ProUnity pleit ervoor om samen vooruit te gaan, grenzen en achtergronden te overstijgen en een cultuur van eerlijkheid te koesteren. Dit in alle facetten van het werk, het bedrijf en deelt dit zijn vernieuwde identiteit op een heldere manier met alle interne en externe stakeholders.

Vernieuwde merkidentiteit

Deze merktransformatie was dus meer dan alleen een stijloefening. De nieuwe identiteit heeft impact op alle communicatie-elementen van de organisatie gaande van het merk, logo, kleuren, pictogrammen, en symbolen tot de vernieuwde website en de mobiele app voor de platformgebruikers.

Concreet: het nieuwe logo maakt gebruik van het cocon-lettertype wat de menselijke kant weerspiegelt. Dit wordt gecombineerd met een scherpere O, die staat voor de dynamische interactie tussen klant en talent, mens en technologie en die de snelle beweging weergeeft van alle partijen binnen het vlot draaiende ‘talentenwiel’ van ProUnity.

 

VMS-platform en mobiele app

Ook het VMS-platform en de mobiele app werden aangepast, rekening houdend met de nieuwe merkkleuren en ontwerpen. Het intern ontwikkelingsteam zorgt er trouwens dagelijks voor dat de gebruikerservaring ook blijft evolueren en steeds aangepast is aan de noden van de platformgebruikers.

Er is alvast een nieuwe merkbasis gelegd waarop verdere initiatieven en uitdagingen kunnen aangegaan worden met klanten, leveranciers en freelancers en dat in een context waar eerlijkheid, vooruitgang en samenwerking gestimuleerd worden.

Wil je meer weten over de nieuwe identiteit, lees dan ook dit artikel.Lees ook :

We support and advise companies in the set up of a cost-effective hiring and management strategy for their contingent workers. Bekijk alle berichten van proUnity