"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

“2 op 3 medewerkers wil werken voor bedrijven die hun waarden delen” – ManpowerGroup Belgium

Twee derde van de werknemers wil, via hun werk, bijdragen aan een betere samenleving, dat stelt ManpowerGroup Belgium. In haar ESG Report 2021-2022 beschrijft de uitzendonderneming hoe zij dat aanpakt.

“Werk moet zinvol zijn. Maatschappelijk engagement is een prioriteit voor alle stakeholders: investeerders, klanten, werknemers én kandidaten”, verklaart ManpowerGroup Belgium in haar ESG Report 2021-2022. “Twee op drie werknemers wil werken voor bedrijven waarvan ze de waarden delen.”

Concept ESG

De term maatschappelijk verantwoord ondernemen is verruild voor het concept: ESG (Evironnment, Social, Governance). Duurzame ontwikkelingsstrategieën die de menselijke dimensie, bestuur en ethiek, en de impact op het milieu omvatten.

HR centraal in de transformatie

“Het lijkt erop dat de boodschap bij de bedrijven is aangekomen. Bijna de helft van de bevraagde bedrijven in België heeft verklaard dat ze ESG-doelstellingen op lange termijn hebben geformaliseerd, terwijl een derde dat van plan is in de nabije toekomst. De HR-afdelingen spelen een cruciale rol in het ondernemen van actie in alle fasen van de talentencyclus. Dit begint met de implementering van beleidslijnen om alle talenten aan te trekken en te behouden, en tot meer diversiteit en inclusie te komen op alle niveaus van de organisatie”, aldus ManpowerGroup Belgium.

De 3 ESG-pijlers van Manpowergroup Belgium

Hoe zorgt Manpowergroup Belgium voor de planeet, hoe vergroot zij de impact op People & Prosperity en hoe houdt zij zich aan sterke Governance Principles?

In haar eerste verslag Working to Change the World presenteert de uitzendonderneming haar duurzaamheidsstrategie op basis van die drie ESG-pijlers.

  1. People and their Prosperity belicht het ‘waarom’ van het bedrijf. “We werken aan een betere, flexibelere en meer gelijke werkplek waar iedereen zich welkom voelt en waar potentieel ten volle ontplooit kan worden.”
  2. Ethiek en Governance “worden steeds belangrijker in een steeds complexere en veranderende omgeving waarin we risico’s moeten beperken en mensen en gegevens moeten beschermen.”
  3. “Al onze collega’s voelen de urgentie om te handelen voor de Planeet en onze uitstootvoetafdruk te verminderen. We hopen tegen 2045 of vroeger Net Zero te bereiken.”

Lees het volledige rapport Working to Change the World.

Lees ook :

Nathanella Monsaert
Nathanëlla Monsaert is redacteur en grafisch vormgever. Met haar jarenlange ervaring werkt ze elke communicatie uit van A tot Z. Of hoe ze het liever zelf zegt: van A naar Beeld. Ze is een storyteller pur sang en gaat voor NextConomy vooral op zoek naar boeiende verhalen bij freelancers. Bekijk alle berichten van #Nathanella Monsaert

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *