"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

GIGHOUSE automatiseert het matchingproces van kandidaten met behulp van startups

GiGHOUSE, deel van House of HR, start samenwerking met Belgische startups theMatchBox en Scalefactory.

GIGHOUSE, het digitale matchingplatform tussen freelancers en opdrachtgevers, zet samen met de Belgische startups theMatchBox en Scalefactory de eerste stappen richting een automatische matching tussen bedrijven en freelancers. Met deze samenwerking wil GiGHOUSE verdere stappen zetten naar innovatieve, digitale oplossingen binnen rekrutering. Via theMatchBox automatiseert GIGHOUSE het wervings- en selectieproces. Het platform denkt dat daardoor heel wat sneller en efficiënter een geschikte kandidaat gevonden kan worden voor een bepaalde freelance vacature.

Scalefactory – een jong, Belgisch bedrijf dat processen automatiseert en optimaliseert door middel van het Salesforce platform, zorgt ervoor dat de backend van GIGHOUSE perfect geïntegreerd is met de 360Match, de matching oplossing van theMatchBox. Vermits beide toepassingen een moderne API first architectuur hebben verliep de integratie vlot. 360Match haalt op een uiterst accurate manier data uit onder andere cv’s, skills en tools. Met behulp van ondermeer artificiële intelligentie en een unieke kwaliteitsmonitoring analyseert de software elke kandidaat en elk bedrijf, om zo de juiste persoon te selecteren voor de job. Rika Coppens, CEO van de groep House of HR voegt toe: “Met deze investering zet House of HR verdere stappen naar innovatieve, digitale oplossingen binnen rekrutering.

GIGHOUSE verwacht dankzij theMatchBox in staat te zijn om nog gerichter en efficiënter zoekopdrachten te verrichten en de juiste kandidaat meteen te contacteren. Op die manier krijgt GIGHOUSE de kans om te focussen op de menselijke kant van rekrutering en een culturele fit te garanderen.

Redactie / Rédaction / Editors NextConomy Bekijk alle berichten van NextConomy