In 2013 besloot ik om het erop te wagen en de veiligheid van werken in loondienst te laten voor wat het was. Ik was de 50 voorbij en vond het de hoogste tijd om eindelijk te doen wat ik altijd al wou doen, namelijk zelfstandig bedrijfsadviseur worden. [Lees meer …]
Column - Bekijk alle berichten
Er is iets bijzonders met het woord elevator pitch, dat wat je in het kort vertelt als iemand je vraagt wat je doet met je bedrijf: het bezorgt heel wat freelancers stress. Soms bijzonder veel stress. [Lees meer …]
Als freelancer op vakantie gaan is niet altijd vanzelfsprekend. Of je ervoor kiest om wel of niet bereikbaar te zijn voor werkgevers hangt in grote mate af van wat voor persoon je bent. Geeft een exotische vakantiebestemming je inspiratie voor projecten die je hebt lopen of maak je liever twee weken je hoofd helemaal leeg? Beide opties hebben hun voor- en nadelen. Welke vakantie je ook kiest, wij geven je 9 tips om er goed voorbereid aan te beginnen! [Lees meer …]
Het juiste talent op het juiste moment hebben is voor organisaties noodzakelijk om succesvol te kunnen zijn. Om dat te bereiken wordt vaak samenwerking gezocht met externe partijen zoals uitzendbureaus, Managed Service Providers en andere HR dienstverleners, waarbij dikwijls gesproken wordt over “partnership”. Maar wanneer is er eigenlijk sprake van partnership? En waarom kan prijs niet de kritische factor zijn voor het kiezen van de meest geschikte partner? [Lees meer …]
Je merkkapitaal bouwen is één ding. Er blijvend mee werken, vraagt voortdurende actie. Het pad ‘doen wie je bent’ aanhouden gaat niet vanzelf. Je bent nu eenmaal geen geïsoleerde speler die vrij is van omgevingsfactoren. Je bent een mens van vlees en bloed, met ups en downs, in onvoorspelbare markten, in een omgeving die steeds op je inwerkt en dat in een wereld in transitie. Hieronder enkele tools en inzichten die je ondersteunen zodat je kan blijven doen wie je bent. [Lees meer …]
Sinds de introductie van MSP services werd de tussenkomst van een Managed Service Provider (MSP) door leveranciers gezien als een stoorzender in de relatie met hun klant, die bovendien vaak gepaard ging met margeverlies. Maar was dat wel zo? En hoe is dat nu?
In dit artikel onderzoeken we de inzetbaarheid van je merkbelofte en merkverhaal en kijken we naar jouw actieplan. [Lees meer …]
“De arbeidsmarkt staat onder druk en steeds vaker hoor ik de vraag of een MSP-model nog wel het juiste model is om, vaak schaarse, tijdelijke medewerkers in te huren.”
[Lees meer …]