Total Talent Management (TTM) is een mindset die bij HR nog vaak ontbreekt. En dat is gek, vindt oprichter HRTech Review en TTM programma manager Mark van Assema. “Als ik met managers praat, willen zij gewoon het juiste talent, ongeacht de contractvorm.” [Lees meer …]
Interview - Bekijk alle berichten
“0 euro als omzet na 3 maanden als zelfstandige. Dit is hoe ik het klaarspeelde”, postte Ferre Peeters ludiek op LinkedIn. Dat zijn post zo viraal ging gaan, had hij nooit beseft. Loont eerlijkheid? [Lees meer …]
Is de verzelfstandiging van de arbeidsmarkt een feit? Dat is de centrale vraag in de masterpaper van Rain Roosen, student handelswetenschappen aan UHasselt. Of is die verzelfstandiging fake news? [Lees meer …]
CXC publiceerde een bevattelijke brochure over de aankomende EU-richtlijn over de platformeconomie. We vroegen een update aan Connor Heaney, CEO van CXC Global EMEA. Hij maakt zich ondermeer zorgen voor de toekomst van bepaalde categorieën freelancers. [Lees meer …]
Geraak jij snel uitgekeken op je job? Heb je veel interesses en wil je verschillende projecten combineren? Ben je steeds op zoek naar jouw ideale manier van werken? Dan ben je misschien wel een multi-passionate professional. Getriggerd? [Lees meer …]
Een wereld in verandering brengt verschillende toekomstbeelden met zich mee. Tom Palmaerts, trendwatcher en futurist, stelt dat je niet op elke hype moet springen. Hij bespreekt het belang van het kiezen van de juiste richting, het hebben van een breder perspectief én een zekere vorm van positiviteit. [Lees meer …]
“Dankzij de digitalisering worden wij menselijker”, zegt Thierry Geerts topman bij Google België en auteur van het boek Homo Digitalis. “Omdat computers repetitieve zaken overnemen, kunnen wij focussen op creativiteit en samenwerking.” [Lees meer …]
“Het wordt steeds duidelijker dat extern talent meer aandacht moet krijgen, ook vanuit aankoop”, merkt Veerle Pleysier, Procurement Manager Corporate Services bij Umicore, op. Vanuit haar jarenlange aankoopervaring geeft ze haar visie op hoe aankopers hierop kunnen inzetten. [Lees meer …]