"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

Opdrachtgevers vallen in de prijzen bij uitreiking ‘Zoals het hoort’ Award van Jellow

Freelance platform zet opdrachtgevers in het zonnetje die fatsoensnormen in samenwerking met freelancers hoog in het vaandel hebben staan.

De trotse winnaars van de ‘Zoals het hoort’ Award 2022 zijn bekend. Runitbold en Infusers vallen dit jaar in de prijzen. De ‘Zoals het hoort’ Award is een fatsoensprijs, die door het freelance platform Jellow in het leven is geroepen om de transparante en fijne samenwerking tussen freelancers en opdrachtgevers te stimuleren.

“Fatsoen zou bij de kernwaarden van ieder bedrijf moeten horen” licht Lars Evers, mede-opricht van Jellow, toe. “Fatsoenlijk met elkaar omgaan is geen bijzondere vaardigheid maar ook niet altijd vanzelfsprekend merken wij. Vandaar dat er gekozen is voor de naam ‘Zoals het hoort’ Award.’ Met de uitreiking van deze award wordt er extra aandacht geschonken aan opdrachtgevers die fatsoensnormen hoog in het vaandel hebben staan.

Criteria

Een succesvolle freelance samenwerking begint volgens Jellow met een goede verstandhouding. Het platform reikt de award eens per jaar uit aan opdrachtgevers die aan de volgende criteria voldoen:

  • Een vloeiend en transparant werving- en selectieproces
  • Een overduidelijke opdrachtomschrijving waardoor de freelancer weet wat van hem/haar verwacht wordt  
  • Respectvolle omgang met eerlijke communicatie richting de freelancer
  • Duurzame relatieopbouw met freelancers, bijvoorbeeld d.m.v. freelance pools

De jury van de ‘Zoals het hoort’ Award bestaat uit de customer success officers van Jellow. Zij hebben dagelijks contact met de opdrachtgevers. Daardoor zijn zij goed op de hoogte of de communicatie tussen opdrachtgever en freelancer fijn verloopt.

Eerdere winnaars

Elk kwartaal kiest de jury drie opdrachtgevers uit. Eerder waren T-Mobile, Nationale Nederlanden, Homerr, Noordhoff Uitgevers, GewoonGers, Nederlandse Loterij en Leapforce al de gelukkige winnaars. De winnaars van de award in 2022 zijn divers qua grootte en branche wat aangeeft dat goed opdrachtgeverschap niet enkel voorbehouden is aan grote of kleinere organisaties.

 

Goed opdrachtgeverschap belonen

Evers: “De ‘Zoals het hoort’ Award komt voort uit onze kernwaarde ‘fatsoen’, en is ontstaan om het contact tussen de opdrachtgever en freelancer positief te stimuleren. Wij streven ernaar dat bedrijven naast hun focus op goed werkgeverschap zich ook focussen op goed opdrachtgeverschap. Bij Jellow zijn we dan ook dagelijks bezig met het verbeteren van ons platform, zodat het contact tussen klanten en freelancers steeds sneller en makkelijker wordt. Dit is de vierde keer dat we de ‘Zoals het hoort’ Award uitreiken en we merken zelf dat onze opdrachtgevers het erg leuk vinden om de award in ontvangst te nemen.”

 

Redactie / Rédaction / Editors NextConomy Bekijk alle berichten van NextConomy