"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU

Future of Work : praktische tips voor organisaties voor navigatie in het ‘nieuwe normaal’

De pandemie heeft organisaties een unieke kans geboden om hun personeelsbestand en werkplekmethodes opnieuw vorm te geven. Hoe ziet de toekomst van werk er uit post-covid? Manpower Talent Solutions beantwoordt deze vraag in hun driedelige reeks ‘Future of Work’ met praktische tips voor organisaties voor navigatie in het ‘nieuwe normaal’.

De toekomst van werk is nu

De COVID-19 pandemie was een gebeurtenis van ongekende proporties, waarbij de wereld werd geconfronteerd met een volledige ineenstorting van de toeleveringsketens, bedrijven en industrieën, terwijl overal ter wereld sociale distantienormen en wereldwijde lockdowns werden ingevoerd. Systemen voor gezondheidszorg stortten in, de werkloosheid nam toe en geldstromen verdwenen – en dat allemaal in de tijdsspanne van één jaar.

Maar als er al een zilveren randje te vinden is nu de wettelijke beperkingen zijn verminderd en, in Engeland, volledig zijn opgeheven, dan is het wel dat de pandemie organisaties een unieke kans heeft geboden om hun personeelsbestand en werkplekmethodes opnieuw vorm te geven.

Driedelige reeks

Om organisaties te helpen inzicht te krijgen in deze transformerende periode en hoe u met succes een wendbaar personeelsbestand kunt creëren, heeft Talent Solutions in samenwerking met Everest Group, een onderzoeksbureau dat zich richt op strategische IT, zakelijke dienstverlening, ingenieursdiensten en sourcing, een reeks rapporten opgesteld.

Het onderzoek maakt gebruik van bestaande intellectuele gegevens en data uit een enquête onder 200 senior HR leiders uit verschillende regio’s, sectoren en organisatiegroottes. De studie onderzoekt drie belangrijke vragen waarmee de ‘workforce’ en ‘workplace mechanics’ worden geconfronteerd:

  • Waar zal het werk worden gedaan?
  • Wie zal het werk doen?
  • Hoe zal het werk worden gedaan? (volgt later)

Dit onderzoek geeft praktisch advies aan HR-leiders en organisaties over hoe zij in het  ‘nieuwe normaal’ voor hun organisaties kunnen navigeren.


Voortbouwend op het eerste document, ‘Waar zal het werk worden gedaan?’, richt het tweede rapport ‘Reimagining Workforce and Workplace Mechanics: Wie zal het werk doen?‘ zich op het creëren van een divers en flexibel personeelsbestand door middel van een cultuur van erbij horen (DE&I) en een schaalbaar talentmodel. Nu organisaties steeds vaker op zoek gaan naar manieren om hun bedrijf te ondersteunen en te laten groeien in een omgeving die wordt gekenmerkt door extreme onzekerheid, zullen HR-leiders het voortouw moeten nemen bij dergelijke inspanningen op het gebied van werkbeheer. Dit onderzoek geeft praktisch advies aan HR-leiders en organisaties over hoe zij het ‘nieuwe normaal’ voor hun organisaties kunnen navigeren.

Lees ook

TAPFIN, ManpowerGroup Solutions’ Managed Service Provider (MSP), provides comprehensive global and local solutions that optimize contingent workforce management and drive performance through people, process and technology. Our MSP has the capability to deliver oversight of your service providers and recruitment vendors. TAPFIN’s mission is to revolutionize the way in which organizations fulfill and manage their contingent workforce. TAPFIN’s sole focus is working with leading organizations to develop, deploy, and enable an integrated approach to analyzing and managing external talent on a global & regional basis. Bekijk alle berichten van Tapfin