8 apps die elke freelancer nodig heeft
We kunnen niet meer zonder onze smartphone, tablet en laptop. Freelancers beweren niet meer zonder deze 8 apps of softwareprogramma’s te kunnen werken. Een overzicht.
Documenten beheren, boekhouding bijhouden, logo ontwerpen, social mediaposts inplannen, brainstormen, muziek om tot rust te komen … Je kan het zo gek niet bedenken of het bestaat al in een app-vorm. Deze 8 tools zijn onontbeerlijk voor freelancers.
Zoom
Door de coronacrisis en het verplicht telewerken kent iedereen Zoom. Via het platform kan je videoconferenties, online-vergaderingen, chatsessies en mobiele samenwerkingen organiseren.
Notion
Notion is een all-in-on workspace waar je alles in kunt opslaan zoals takenlijsten, leeslijsten, projectplannen, databases, budgetten, fotogalerijen, blogplanning … De app is zeer flexibel en beschikbaar op al jouw toestellen.
Dropbox Professional
Dropbox is een clouddienst voor het online opslaan van bestanden. Je synchroniseert je bestanden op verschillende apparaten en kan die delen met anderen. Je hebt verschillende abonnementsformules. De Dropbox Professional is de meest uitgebreide voor individuele gebruikers. Met deze formule krijg je 3TB opslagruimte, support via chat, versiegeschiedenis van 180 dagen, geavanceerde functies voor delen, … en zijn ook je apparaten beschermd tegen verlies en diefstal.
Canva
Via het grafisch ontwerpplatform Canva creëer je afbeeldingen, posters, flyers, banners … Je vindt er tal van templates waarmee je aan de slag kan gaan. Je hebt ook de formules Canva Pro voor teams en Canva Enterprise voor grotere organisaties die op grote schaal ontwerp- en communicatietools nodig hebben.
Brain.fm
Je focus verbeteren en je productiviteit verhogen? Probeer dan eens de app Brain.fm. De appontwikkelaars, wetenschappers en componisten hebben samen muziek ontwikkelt die je helpt om te concentreren op je werk of juist sneller te slapen.
Yuki
Yuki is een innovatief boekhoudplatform. Via het platform communiceer je met klanten en collega’s. Je verwerkt administraties, doet controles en btw-aangiftes en monitort de klanttevredenheid en productiviteit.
SKED Social
SKED Social is een alles-in-één social media marketingplatform voor bedrijven, merken en organisaties. Met één muisklik post je op Instagram, Facebook, Google My Business en LinkedIn. Het voordeel van SKED Social? Je kan maanden op voorhand je posts al inplannen en je kan je statistieken zien van de afgelopen twee jaar.
XMind
XMind is een mindmapping- en brainstormsoftware die gebruikt wordt voor projectmanagement, brainstorming, kennisbeheer, notulen van vergaderingen, informatiebeheer …
Ken je nog een app of tool die bij deze lijst hoort? Vertel ons dewelke en waarom. We zijn heel benieuwd.