"Exploring the future of work & the freelance economy"
SLUIT MENU
kostenbesparing inhuur freelancers

Bent u op zoek naar kostenbesparingen op inhuur? 21 tips

Huurt uw organisatie veel freelancers in? U bent niet alleen! Er zijn in ons land inmiddels ruim 210.000 freelancers en hun aantal blijft jaar na jaar groeien. Dit inhuren in organisaties is niet centraal geregeld, maar ‘de business’, de hiring managers handelt dit zelf af. Daardoor laat de organisatie veel geld liggen!

Het invoeren van een standaard inhuurproces voor freelancers, centraal aangestuurd door een ‘Inhuurdesk’ of een ‘Chief Freelance Officer’ en idealiter ondersteund door een tooling levert aantoonbaar directe én indirecte besparingen op.  Doorgaans gaat het over 10 tot 20% besparing.

Reken zelf even mee:

  • Forse directe besparingen die worden gerealiseerd zijn oa.
    • de tijd van alle betrokkenen (hiring managers, administratie, …)
    • de tarieven, want centraal, professioneel onderhandeld en opgevolgd
    • minder besteding omdat interne kandidaten ook in aanmerking komen voor projecten en er zo minder wordt ingehuurd
  • Aantoonbare indirecte besparingen zijn oa.
    • voldoen aan wet- & regelgeving en daardoor het vermijden van boetes, schadeclaims enz.
    • sneller meer kwalitatieve freelancers vinden doordat in andere of grotere vijvers wordt gevist naar freelance talent
    • het hergebruiken van freelancers door een actief poolbeer

In totaal zijn er 21 tips om kosten op de inhuur van freelancers te besparen.

Wilt u ze allemaal ontdekken? Kom dan naar de NextConomy workshop ‘Toekomstgericht werven en inzetten van Freelancers’ op 8 mei e.k. in Aartselaar. Alle informatie en inschrijven: hier. Mis de vroegboekkorting van € 100,- niet en meld u aan voor 20 april e.k.! Het aantal plaatsen is beperkt.

Marleen Deleu
Marleen Deleu - Director Trends & Insights NextConomy - on a mission to bring insights and expertise to the freelance workforce and users of contingent labor in Belgium Bekijk alle berichten van #Marleen Deleu